2 Ağustos 2012 Perşembe

Bugün yine günlerden Eskişehirspor!



Bindokuzyüzaltmışbeş'ten bu yana, yüreğimizin kabardığı, kafamızın EStiği gün, günlerden Eskişehirspor'dur biz Eskişehirspor sevdalıları için. O gün bütün renkler Siyah-Kırmızı'dır. Çiçekler hep Siyah-Kırmızı açar o gün. Sevgililer ayrılık mesajları atar, çocuklarımızın anası kıskançlık krizine girip surat köftesi koyar sofralarımıza. Çünkü o gün günlerden Eskişehirspor'dur...

***

O gün ne çalışmak isteriz, ne ekmek ne de aş...

O gün sanki kırk gün bal yiyip baldan bıkmış gibi bir hal alırız. Şarkılardan bıkmışızdır, türküler yavan gelir bize, şiirler, romanlar hepsi "hikaye"dir o gün. O gün en güzel şiir, Haydar Ergülen'in şiiridir;
“Nasıl yenildik ama
yıl bindokuzyüzeylül
dak’ka bir gol bir
o golden beri Ankaragücü düzyazıdır
Eskişehirspor şiir”



En güzel şarkı Kadriye İnletir'in şarkısıdır; 







En güzel roman Eskişehirspor'un kuruluş öyküsüdür bizim için. Merhum Dr. Aziz Bolel'in o gür sesi yankılanır her Eskişehirspor gününde: "Eskişehir'de bir fabrika kurar gibi Eskişehirspor'u kuracağız"

Caddelerde. sokaklarda yürüyenlenlerin hepsi, Abdullah Matay, İsmail Arca, Abdullah Gegiç, Ayhan Aşut, Kamuran Yavuz ve diğerleridir. Nereye baksak onları görürüz, kime selam versek onlardan biridir mutlaka çünkü o gün günlerden Eskişehirspor'dur...

O gün biz bir acayip hal alırız. Belki yolda yürürken ağlarız, belki bir başımıza coşkuyla ES ES ES Kİ Kİ Kİ ESKİ ESKİ ES diye haykırırız... Öyle kafamızın "güzel" olmasını beklemeyiz biz. Bindokuzyüzaltmış Haziran'ında "güzel" olmuşuzdur zaten. Halimiz hep "Serhoş" halidir. Küfelik olmayız amma kafamız her daim güzeldir...
***
O gün bizi anlamaya çalışanlar daha da çoğalır, amma biz artık onlara aldırış etmiyoruz. Onlar bunu da anlamıyorlar. Barcelona'lı Victor "Hoca! ben seni anlamiyor, neden Eskişehir!? diye sorunca ben de ona "Victor ben de seni anlamıyorum be anacığım, Koskoca Eskişehir dururken neden Barcelona!?" Sorunca gözleri büyümüş, yüzü gülmüş ve şunu demişti "Tamam hoca, ben seni anladı! Sen aşik olmuş ve her şeyi Eskişehir gibi sanıyorsun!" Victor anladığını çok iyi anlatamamıştı ama ben anlamıştım beni anladığını. Victor ta Barcelona'dan gelip beni anladı da benim yurdum insanı halen neden anlayamadı onu da anlayamıyorum...
***
Bugün yine günlerden Eskişehir...
Olimpic Marsilya Atatürk Stadı'ndan nasiplenmeye geldi. İlk maçta konuğumuz olan St. Jonsthone taraftarları şimdi kendi kentlerinde "Bugün günlerden Eskişehirspor" diyebiliyorlardır eminim. Marsilyalılar da bugün Atatürk Stadı'nda Eskişehirspor ile tanışma şerefine erişecekler. Biz yenilsek de yeneceğiz. Eskişehir'de yaşanan güzelliklere gözlerini kapatan medyamıza rağmen tüm dün medyası "Bugün günlerden Eskişehir" diye yazacak. 

YAŞASIN ESKİŞEHİRSPOR!

Bugün günlerden Eskişehir
Bu ayaz, şu kar taneleri
Beynimde uğuldayan
Mabedin ayin sesleri
Hepsi yerli yerinde
Yanılmadım
Bugün günlerden Eskişehir...
Aylardan Eskişehir

Bu ay düşmüştüm
Kara&Kızıl sevdaya
Bu aydı Porsuğun coşup
Sevilla’yı boğduğu
Bu aydı
Şimşeklerin çakıp
Ürkeklerin kaçtığı
Yanılmadım
Aylardan Eskişehir...


Yıl Eskişehir
Özlemlerin dindiği yıl bu yıldı
İsyanın
Başkaldırının
Dik duruşun
Devrimin başladığı yıl bu yıldı
İsyan sürüyor
Başkaldırış sürüyor
Devrimin Neferleri
Dimdik ayakta duruyor
Yanılmadım
Bu yıl Eskişehir...


Saat
İstanbul’u Eskişehir geçiyor
Vakit geldi
Düş yakamdan İstanbul
Öpkülerinle kandıramazsın beni
Defol aşifte şehir
Vakit tamam
Eskişehir’e gidesim geldi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder