1 Aralık 2012 Cumartesi

Eskişehir, kafasına koydu mu yapar! TURKAR...

Başbakan hedef koyuyor;
"filanca tarihte Türkiye kendi otomobilini üreten ülke olacak!"
Yani anlıyoruz ki;
Türkiye kendi otomobilini üretemiyor...
Bakanlarda durmuyorlar...
Aynı doğrultu da açıklamalar yapılıyor...
Bir bakan, Kore'ye özendiğini belirtiyor...
Neden özeniyor peki!?
Çünkü Kore kendi otomobilini yapıyor.
Bundan ötesi kendi otomobilini kullanıyor.
***
Buraya kadar her şey normal.
Başbakan'ın hedef koymasından dolayı büyük sevinç duyduk.
Bakanlar da oldukça hevesli...
Demek ki, bu iş olacak, diye düşünüyor insan...
Sonra bir de bakıyoruz ki TURKAR diye bir marka çıkıyor ortaya...
Eskişehir'de ve Eskişehir insanının emek verdiği bir marka...
Peki ne markası bu TURKAR...
Limon Tuzu mu!?
Hayır bilemediniz...
Tuzlu Fıstık!?
Hayır o da değil...
Lokumlu Püskevit!?
Yok yok bilemediniz...
Fare Zehiri !?
Yok o da değil...
***
Benim bile haberim yoktu.
Bir sabah bir arkadaşımın sosyal paylaşım sitesindeki paylaşımından öğrendim.
Yani medya o kadar ilgisiz kalmış ki, her gün ajansları takip etmeye çalışan benim bile haberim yok...
Efendim TURKAR, Türkiye'nin DEVRİM'den sonraki ilk yerli otomobili...
Yanlış okumadık efendim, tamamen yerli tasarım,
4x4 bir arazi aracı TURKAR...
DEVRİM otomobilinin üretildiği Eskişehir'de Eskişehir insanı tarafından üretiliyor.
DEVRİM'in başına gelen talihsizlikten yılmamış Eskişehir insanı....
En güçlü rakipleriyle bile boy ölçüşebilecek bir araç tasarlayıp yapmışlar...
***
Halkımız habersiz, çünkü medya ilgisiz...
Peki hükümet, başbakan, bakanlar, muhalefet...
Onlar neden görmüyorlar TURKAR gerçeğini...
Kore'de tüm resmi kurum ve vatandaşların mutlaka kendi otomobillerini kullandıklarını söyleyerek,
onlara özenen sayın bakan neden görmüyor...
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ve diğerleri...
Neden yüzde 85 yerli üretim olan TURKAR'ı tercih etmiyorlar da benzerlerini yabancı ülkelerden ithal ediyorlar?
Anlamak mümkün değil!
Seri üretim noktasına gelinen bu araçtan şu ana kadar resmi kurumlara sadece üç adet satılmış...
Başkalarına özenmek, hayali hedefler koymak yerine bu gerçeği görmek ve desteklemek daha mantıklı değil mi acaba?

1 yorum:

  1. Efenim, bunun haberi bgeçen yıl bakanın ziyareti nedeniyle, gazetelerin ekonomi sayfalarında kendine yer buldu. Her zamanki nutuklar atıldı, unutturuldu. Gayrete, (benim kanaatim bilinçli olarak) destek verilmiyor.
    Rıdvan ARAS

    YanıtlaSil