28 Kasım 2012 Çarşamba

Eskişehirspor şampiyon olursa...!?

"Eskişehirspor şampiyon olursa neler hissedersiniz!?"
Çok kazık bir soru gibi geldi ilkin...
Lig TV muhabiri FB maçı öncesi yaptığımız röportajda sordu bu soruyu...
Eskişehirli olmayan,
Eskişehir ile hiç bir bağı bulunmayan,
Eskişehir'de okumamış,
Eskişehirli hiç bir arkadaşı olmamış,
Hasılı kelam Eskişehir kentinden bihaber bir adamın Eskişehirsporlu olması ona çok ilginç gelmiş olmalı ki; sordukça sordu...
Son olarak da bu soruyu sordu;
"Eskişehirspor şampiyon olursa neler hissedersiniz!?"
***
Aslında bunu bende hiç düşünmemiştim...
İkinci Lig'e düştüğümüzde yaşamıştım ilk sevincimi...
Ali Sami Yen Stadı'nda oynanan Beykoz maçını unutamam.
Doğrusu o maç sonrasında yeniden 1. Lig'e çıkmış olmaktan dolayı çok sevinmiştim.
Fakat Şampiyon olduğumuz için değil,
Gerçek yerimize yeniden döndüğümüz için sevinmiştim...
Son Bank Asya şampiyonluğunda ise, hüzün vardı içimde.
Bu kez ayrılık çok uzun sürmüştü...
Yıllar sonra yeniden layık olduğu yere dönmesi beni mutlu etmişti fakat taraftarımızın böylesine küçük bir başarı için büyük sevinç gösterileri düzenlemesi sanki biraz üzmüştü beni. Biz bu kadar küçük başarılara bu kadar büyük sevinç gösterileri yapacak kadar küçük bir camia mıyız acaba diye düşündüm. Belki de gereğinden fazla hassas davrandım...
***
Kafama takıldı o an... 
Hakikaten Eskişehirspor şampiyon olsa ne yapardım ki!?
Bir kaç saniyelik düşünce turundan sonra şundan emin oldum ki;
Eskişehirsporlu olmakla yaşadığım duygu yoğunluğunun onda birini bile Şampiyonluk durumunda yaşayamam...
Çünkü biz Eskişehirspor sevdalıları, Eskişehirspor'a sevdalanmış olmakla yaşamışız sevinçlerin en büyüğünü...
Yıllarca kutlanan bir sevinç...
Bazen onbinlerle kutlarız,
Bazen bir başımıza...
Yağmur bize Eskişehirspor'u anımsatır,
Hani gök gürültüsünden herkes tırsar, siner ya;
Biz dört gözle bekleriz...
Sağanak yağmur yağsa ben balkonda nöbet tutarım...
Ola ki, şimşek çakar da gökyüzünün karanlığında, ben onu göremem,
Bakışlarımla onu Kırmızı renge boyayıp, Kırmızı Şimşekler diye şarkılar, marşlar söyleyemem diye beklerim yağmur altında...
Nerde bir siyah renk görsek, hemen yanına bir kırmızı ararız, olmadı yakıştırırız...
***
Benim için en büyük şampiyonluk Eskişehirspor'a sevdalanmakmış meğer...
Eskişehirspor'u şampiyon olduğu için, ya da şampiyon olacağı için sevmedik...
Bu noktada bizim farkımızı anlamak diğer takım taraftarları için çok zor olabilir...
Mesela FB, GS, BJK...
Bu takımlar hiç şampiyon olmasalardı,
Karslı bir vatandaşımız bu takımlardan birini tutar mıydı?
Mesela Feriköyspor'u tutan bir Bartınlı tanıdınız mı siz hiç?
FB de semt takımı, Feriköy de...
Ama FB şampiyon...
Demem o ki, bu üç takımdan birini tutanlar aslında o renklere değil de o takımların kazandıkları şampiyonluklara sevdalanmışlardır. Güçlü olanı seçmişlerdir. Bunun sevda ile bir alakası yoktur...
***
İşte Eskişehirspor'un farkı burada ortaya çıkıyor...
Hiç bir şampiyonluk kazanmamış olmasına rağmen, kendi kentinde bu üç takımın taraftar sayısından daha fazla taraftar sahibi olan tek takım Eskişehirspor...
Yapılan bir anket çalışmasında Eskişehir dışındaki tüm illerde bu üç takımın saltanatı var.
Bir tek Eskişehir'de Eskişehirspor sevdalıları bu üç takımın taraftarlarından daha fazladır...
Hepsi bu kadar mı!?
Elbette değil...
Hiç bir şampiyonluk kazanmadığı halde, Eskişehir dışından taraftarı olan, sevdalısı olan, sempatizanı olan hem de sayıları hiç de azımsanmayacak kadar çok olan bir taraftar kitlesine sahip olan tek takım Eskişehirspor'dur...
***
Eskişehirspor, bir futbol takımının ötesinde bir olgudur...
Mesela biz sadece yenilince ağlamayız,
Eskişehirspor'u özleyince ağlarız...
O bizim hasretimizdir...
İsyanımızdır...
Vuslatımızdır...
Dik duruşumuzdur...
Yıkılmayışımızdır...
Her diz çöküşte yeniden ayağa kalkışımızdır...
Eskişehirspor bizim yüreğimizdir...
***
Kurulduğu günden bu yana biz Kara&Kızıl sevdalılarına büyük bir duygu yoğunluğu yaşatan Eskişehirspor bir gün şampiyon olursa nasıl sevnirim, neler hissederim bilemiyorum ama, şunu çok iyi biliyorum;
"TÜRKİYE'DE BİR TAKIM TUTULUR, BİR DE ESKİŞEHİRSPOR'A AŞIK OLUNUR!"



1 yorum: